FANDOM

„Twoim zadaniem w grze Darkest Dungeon jest wykorzystanie do maksimum marnej sytuacji, w której się znalazłeś. Misje pozostaną niewypełnione. Bohaterowie będą umierać. A gdy umrą, pozostaną martwi. Postępy zapisywane są na bieżąco, dlatego wszystko, co zrobisz, jest nieodwracalne.

Gra nie należy do łatwych. Jak daleko zdołasz dotrzeć? Ile gotów jesteś zaryzykować, by przywrócić świetność Osady? Co poświęcisz, by ocalić żywot swego ulubionego bohatera?

Na szczęście przy Dyliżansie stale pojawiają się nowe dusze poszukujące przygód i sławy w cieniu...”
 założenia gry
Darkest Dungeon jest grą typu RPG. Gracz ma za zadanie przemierzać lochy drużyną złożoną z czterech bohaterów, walcząc z napotkanymi przeciwnikami, a także zmagając się ze stresem. Wciąż gasnąca pochodnia zwiększa stres drużyny – kiedy osiągnie odpowiedni poziom, wola herosa jest sprawdzana. Przeciwnicy mogą nie tylko zabierać punkty życia naszej drużynie, ale także nakładać krwawienie, zarazę, osłabienie, a nawet chorobę. Darkest Dungeon skupia się na wrażliwości bohatera – jego życiu i zdrowiu psychicznym. Po wyprawie heros może otrzymać nawyk – pozytywny lub negatywny. Turowy system walki stawia gracza w szranki z potworami. Od statystyki „szybkość” w jakiej kolejności zaatakują poszczególne postaci.

Fabuła Edytuj

Nasz Antenat (przodek) całe swe życie spędził w owianej złą sławą posiadłości na wzgórzu. Pławiący się w dekadencji i luksusach mężczyzna zaczął zgłębiać stare księgi. Pojedyncze opowieści świadczyły o niezwykłej potędze kryjącej się w tejże posiadłości. Z pomocą rytuałów i relikwii dążył do odkopania tych dawno zakopanych tajemnic, trwoniąc pozostałości rodzinnej fortuny na robotników. W końcu, pod najniższymi fundamentami odnaleźli portal i zbudzili pradawne zło. Zdołał uciec jedynie Antenat. Pisze on do nas list, opowiadając o tej historii i błagając o powrót do domu. Po zapieczętowaniu listu popełnia samobójstwo.

Oprych Dismas i Krzyżowiec Reynauld zmierzają Starym Traktem do Osady. Wijąca się ścieżka ukryta jest wśród drzew. Woźnica karocy nie jest w stanie skręcić, co doprowadza do zniszczenia środku transportu. Na szczęście naszych bohaterów Osada jest już całkiem niedaleko. Po drodze muszą się jednak uporać z kilkoma zbirami.

Twórcy gry Edytuj

Wszyscy twórcy gry wypisani są na oficjalnej stronie.

OsiągnięciaEdytuj

Na tej stronie podano wszystkie osiągnięcia (64) do zdobycia na platformie Steam.

Języki Edytuj

Obecnie można zagrać w osiem wersji językowych Darkest Dungeon: angielką, polską, czeską, niemiecką, francuską, portugalską, rosyjską i hiszpańską.

Galeria Edytuj

Grafiki koncepcyjne Edytuj

Zwiastuny Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. [1]